سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایى دو گونه است : شکیبایى بر آنچه خوش نمى‏شمارى و شکیبایى از آنچه آن را دوست مى‏دارى . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 11:56 عصر

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

1- ویتامین های موجود در آلوئه وراء عبارتند از: A,B1.B2.B3.B5.B6.B12,C,E,CHOLINE ,FOLIC ASID  نیاسین که خاصیت متابولیسم آمینواسیدها و خون سازی وتولید گلبول های قرمز ،ضد اکسید رادیکال های آزاد را در بدن دارند. 
2- قند های موجود در آلوئه وراء شامل : پلی ساکاریدها :گلوئو کوماناز،پلی ماناز ،مونوساکاریدها :گلوکز،فروکتز که پلی ساکاریدهای ضد ویروس وتنظیم کننده فعالیت های ایمنی بدن مونو ساکارید ها خاصیت ضد التهابی دارند.
3-  استرول ها که چهار استروئید مهم در این گیاه موجود است کلسترول، کامپسترول ،لوپئول،سیتوسترول ،که عامل ضد التهاب وهمچنین دارای خواص ضد عفونی کننده وضد درد می باشند                                                    
4-  ساپونین های موجود در آلوئه وراء که گلیکوزید ها می باشند وخاصیت آنها مواد صابونی ،شوینده وضد عفونی کننده می باشند.                   
5-  سالیسیلیک اسید که ترکیبات مشابه آسپرین دارند،مسکن وضد درد است 
6-  لیگنین موجود درآلوئه وراء که سلول تشکیل دهنده مواد وکار فراهم  کردن قدرت نفوذ وآمادگی توانایی عمل حمل دیگرترکیبات را برعهده  دارند.
7-  مواد معدنی های موجود در آلوئه وراء عبارتند از:کلسیم ،کروم ،مس ،پتاسیم ،روی ،آهن ،منیزیم ،منگنز،سدیم ،کلر،فلوئور ،ید ،مولیبدن،فسفر ، وسلنیم  که برای تندرستی و سلامتی  ضروری  هستند و برای استفاده  در ترکیبات اصلی و ویتامین ها ودیگر مواد مورد نیاز می باشند. 
8- هورمونهای موجود در آلوئه وراء که اکسین وجیبرلین می باشد و در التیام زخم و ضد التهابی بودن نقش موثری دارند.  
9-  آنزیم های موجود درآلوئه وراء که عبارتندازکربوکسی پپتیداز، کاتالاز، پروکسیداز، لیپاز،سلولاز،دهیدرو ژناز،فوسفوکیناز،ترانس آمیلاز،آلیلاز و فسفاتاز که کمک به هضم مواد غذایی و بالا بردن جذب آن در شکستن قند وچربی نقش دارند.
10-آنتراکینون های موجود در آلوئه وراء عبارتند از آلوئه امودین، آلوئه اتیک اسید، آلوئین،آنتراسین،آنترانول ،باربالوئین،کریزوفانیک اسید،امودین،اتریل ایل،استرازسینامونیک اسید،ایزوباربالوئین و رسیستانول که خاصیت ضد درد،ضد قارچ،ضد باکتری،ضد ویروس وضد سم را در بدن دارا می باشد.
11-آمینو اسید ها از 22 اسید آمینه سازنده بدن  انسان ها 20 نوع آن در این  گیاه یافت می شود واز 8 اسید آمینه ضروری بدن، 7 اسید  آمینه در این گیاه  موجود است که درساختمان پروتئین و درایجاد بافت ها  نقش دارد. 

منبع:http://ftcarshedi.blogfa.com


چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 11:56 عصر

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

خوردن آلوئه ورا ء بصورت خام اگر به اندازه و به موقع و متناسب با نیاز بدن باشد بهتر است تا اینکه کمپوت شده آن خورده شود،زیرا این موضوع در همه خوراکی ها صدق می کند . 

در تولید کمپوت هدف اصلی ‌این است که مازاد مصرف خام برای فصول دیگر نگهداری‌ شود و هیچ کس ترجیح نمی دهد غذای سالم را که می توان درآشپزخانه منزل خود تهیه نمود با غذای سرد و کنسرو شده عوض نماید یا اینکه میوه سالم و آبدارراکناربگذارد ومیوه کمپوت شده را جایگزین میوه سالم کند مگر در شرایط  خاص که دسترسی به میوه و یا غذای‌ سالم نباشد از این رو برای تهیه کمپوت و کنسرو حتماً می بایست از نگهدارنده و طعم دهنده و رنگها استفاده شود، که این موضوع مخالف تهیه غذای سالم می باشد خوردن هرغذایی باید متناسب با نیاز بدن صورت گیرد و خوردن زیادی و بی موقع هر غذایی می تواند سلامت ما را تهدید کند، اما این موضوع نباید باعث شود که ما خوردن آلوئه وراء را برای مردم خطرناک جلوه دهیم.

منبع:http://ftcarshedi.blogfa.com


چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 11:55 عصر

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

در درمان تبخال مالش ژل روزانه چهار بار بمدت دو روز تبخال را کاملا بهبود می بخشد مصرف ژل باعث می شود تا محل تبخال که اکثرا کبودی از خود به جای می گذارد را درمان بخشیده وترمیم کند .

منبع:http://ftcarshedi.blogfa.com


چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 11:55 عصر

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

داشتن برگ گیاه آْلوئه وراءدرمنزل نشانه فرهنگ خانه است کمااینکه  فرهنگ هرخانه تاحد زیادی به نوع تغذیه واهمیت به سلامت افراد خانه وهمچنین پیشگیری ازابتلا به امراض وبهداشت خانواده بستگی داردومصرف آلوئه وراء می تواند به ما کمک کند تا سالم بمانیم وتغذیه ای مناسب داشته باشیم وهم چنین بهداشت فردی وجمعی خانه را رعایت کنیم ودرپیشگیری ازابتلا به امراض گامی موثر برداریم به شرطی که آلوئه وراء را بشناسیم ودرمصرف آن مرتبط با نیازخودآموزش ببینیم. با مطالعه این تحقیق میتوانیم تا حدی به این علم دست یابی پیدا کنیم.

منبع:http://ftcarshedi.blogfa.com


چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 11:54 عصر

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

شستشوی پلک ها وسطح بیرونی چشم هرچه قدربا ژل آلوئه وراء انجام گیرد نه تنها ضرری ندارد بلکه موجب ازبین رفتن قارچ ها وباکترهای موجود در  اطراف  چشم می شود اگرچه در از بین بردن زخم داخل چشمی و قارچها و همچنین ویروسها وباکتری هائی که به صورت عفونت ظاهر می گردند بسیار مفید هستند واز افزایش فشارداخلی چشم جلوگیری می کند وباعث شفافیت چشم وازبین رفتن زردی چشم می گردد واکسیژن را به سرخرگ های چشم می رساند ولی به  لحاظ  کنترل  نبودن مواد خشک کننده موجود در ژل آلوئه وراء گاهی اوقات چشم دچار خشکی می شود و برای کسانی  که  دارای 
                                             
مهارت دراین کار نیستند پیشنهاد نمی شود و به افرادی که از ژل آلوئه وراء برای چشم استفاده می کنند توصیه می گردد، پس از مصرف چنانچه  احساس خشکی در چشم خود کنند به پزشک مراجعه نمایند وادامه درمان با ژل را قطع نمایند استفاده ازعصاره آلوئه وراء به لحاظ زیاد بودن مواد خشک کننده درآن برای سطح  داخلی چشم اکیدا ممنوع است. استفاده از ژل وعصاره آلوئه وراء برای ساخت داروهای  چشمی بسیار مفید و مقرون به صرفه می باشد.

منبع:http://ftcarshedi.blogfa.com


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ