سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] کارها چنان رام تقدیر است که گاه مرگ در تدبیر است . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 92 مرداد 31 , ساعت 12:1 صبح

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

 

- در درمان ترک های پوستی و خشکی پوست موثر می باشد، به خصوص اگزمای دور چشم یا پوست های بسیار حساس.

2- روغن یا کرم آلوئه ورا برای پوست های خشک مناسب بوده و سبب نرم و براق شدن پوست می گردد.

3- با رساندن اکسیژن بیشتر به سلول های پوست، سبب ترمیم بافت پوست می گردد.

4- دارای خواص ضد سوختگی است. لذا می توان از آن در کرم های ضد آفتاب استفاده کرد.

5- سلول های پوستی مرده را از بین می برد و سلول های جوان را جایگزین می کند. بنابراین پوست را تازه و درخشان می سازد.

6- مانع از پیری پوست و چروک آن می گردد.

7- شدت رنگدانه های پوستی را کاهش می دهد، بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می شود و می تواند لکه های سر سیاه را نیز از بین ببرد.

8- آلوئه ورا سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست می شود و پوست را انعطاف پذیر می سازد. بنابراین بهترین مرطوب کننده برای پوست می باشد.

9- در پیشگیری از بیماری های پوستی موثر می باشد.

10- به علت داشتن کلاژن و ویتامین E، قدرت کشسانی و نرمی پوست را افزایش می دهد و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می گردد.

11- pH آن نزدیک به pH پوست است.

12- در درمان ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است موثر است.

13- لوسیون آلوئه ورا به عنوان پاک کننده برای پوست کاربرد دارد.

14- تاثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد.

منبع:http://linkadeh.blogsky.com

 


پنج شنبه 92 مرداد 31 , ساعت 12:1 صبح

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

گیاه آلوئه ورا ، خاص مناطق آفریقایى است که به آن زنبق بیابانى یا صحرایى هم مى گویند. در برخى کشورها با نام هایى چون گیاه جاودانگى، گیاه  دارویی ، گیاه ملکه و ... نیز نامیده می شود.

وقتى برگ آن بریده شود، ژلى از داخل گیاه خارج مى شود که اثر دارویى خارق العاده اى دارد. نام این گیاه از زبان عربى به سایر زبان ها آمده است. در زبان عربى آلوئه به معناى «تند و تیز و تلخ» است. علت این نامگذارى به طعم و مزه مایع داخل برگ گیاه مربوط مى شود. نخستین بار مصرى ها این گیاه را براى درمان زخم ها، سوختگى ها و عفونت ها به کار مى گرفتند. پس از آنها یونانى ها، اسپانیایى ها و آفریقایى ها به شیوه ها و منظورهاى مختلف از این گیاه استفاده مى کردند. براى مثال شکارچیان آفریقایى از ژل آن بر بدن خود مى مالیدند تا عرق نکنند و بدنشان بوى بد نگیرد!از دهه 1930 به بعد تحقیقات علمى و وسیعى بر روى ترکیبات و خواص دارویى این گیاه انجام شد و دریافتند ژل صاف شده این گیاه قدرت عجیبى در درمان زخم ها و سوختگى ها دارد.

آلوئه ورا یک گیاه بادوام با گلهای زرد است. برگهای سخت آبدار و نیزه ای این گیاه به طول 20 اینچ رشد می کند و طول کل گیاه تا 4 پا می رسد. تنها برگهای این گیاه ارزش دارویی دارند، اما بخشهای مختلف برگها نیز برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. ژله شفاف و سفتی از قسمتهای داخلی برگ ترشح می شود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلولهای خاصی حاوی مایع زردرنگ تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک می شود، سبب تولید شیره Aloe می شود. آلوئه از خانواده سوسن است این گیاه با ظاهرى شبیه به کاکتوس، گیاهى دائمى، گوشتى و آبدار است  .گیاه آلوئه  که به نام شاخ بزی معروف است، در منزل و آپارتمان قابل نگهداری است. آلوئه­ ورا گونه­ وحشی این خانواده است که گرچه زینتی نیست اما معروف و پر بهاء است و یکی از منابع بسیار خوب مواد دارویی و بهداشتی است.

منبع:http://fa.mahantrade.com


پنج شنبه 92 مرداد 31 , ساعت 12:0 صبح

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

امروزه در بسیاری از داروخانه ها برگ های گیاه آلوئه ورا (Aleo Vera) را می بینیم که تبلیغات زیادی برای استفاده از آن می شود.

 

مثلا می گویند که این گیاه ضد جوش و ضد آکنه است. برطرف کننده چین و چروک پوست، شاداب کننده، برطرف کننده لک و کک و مک، شفاف کننده، جوان کننده و آب رسان قوی پوست است و از بروز تورم و خارش پوستی جلوگیری می کند و در بسیاری از سوختگی ها کاربرد دارد.

 

اما اگرچه گیاه آلوئه ورا یا همان شاخ بزی حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و ویتامین های A ،B و C است و از جمله خواص دیگر این گیاه، ضد ورم بودن، ضد میکروب بودن، التیام بخش بودن و ضد آفتاب و ضد سوختگی بودن آن است، اما استفاده از گیاهانی از این دست و استفاده از ساقه و شیره آنها به صورت کرم ممکن است با عوارض ناخواسته ای مانند تحریکات پوستی و حساسیت های پوستی و تیره شدن پوست همراه باشد.

بعضی ها این گیاه را تهیه کرده و در منزل، شیره اش را روی پوست خود می مالند، در حالی که در شرایط آزمایشگاهی فقط مواد مفید این گیاه استخراج می شود و پس از بررسی هایی که از سوی متخصصان به عمل می آید، به مواد آرایشی و بهداشتی اضافه می شود و پس از این که از سوی وزارت بهداشت به تایید رسید، به بازار عرضه می شود.

 

 

بنابراین استفاده از خود گیاه به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

یک گیاه می تواند ترکیبات متعددی داشته باشد که ممکن است تعدادی از آن ها برای پوست مفید باشد و بقیه به پوست آسیب برسانند. بنابراین همه، مخصوصا خانم ها، باید از خرید گیاهانی که به این صورت فروخته می شوند، خودداری کنند.

 

در سال های اخیر ژل آلوئه ورا به طور وسیع در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته و محصولات مختلف این گیاه به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کرم، پماد، ژل، نوشابه های خوراکی و کمپوت استفاده می شوند.

از آلوئه ورا در کرم های مرطوب کننده پوست و کرم های التیام دهنده پوستی و بسیاری از کرم های موضعی استفاده می شود.

آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی، در درمان بسیاری از زخم ها، جراحت ها، سوختگی ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی ، آفتاب سوختگی و آکنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرم های موضعی، بلکه در کنترل بسیاری از بیماری ها و اختلالات پوستی سودمند می باشد.

منبع:http://linkadeh.blogsky.com


چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 11:59 عصر

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

 در تهیه پودر، برگ آلوئه وراء را پس از جمع آوری شستشوداده وبا  دمیدن هوایی داغ و فن هایی با قدرت بالای خشک کننده، خشک می کنند این عمل  به  لحاظ  بالا بودن ژل موجود در برگ  پس از جدا  کردن مقداری  ژل از برگ  صورت می گیرد این روش در تهیه  پودر متعارف است و بهترین  روش مرسوم  در دنیاست  در تهیه پودر به غیر از این روش به دلیل داشتن ناخالصی دارای کیفیت مناسب نمی باشد .                                               
تهیه عصاره به 2شکل انجام می گیرد:

1- درتهیه عصاره که اکثراً به نام صبر زرد در عطاری های کشور به فروش می رسد با پخت  برگ همراه با ژل وچرخ کردن مواد پخته شده آن شیرابه ای  به دست می آید که با خشک کردن شیرابه عصاره گرفته می شود. که این  روش بسیار غیر اصولی است و چون مواد پخته می شوند بسیاری از مواد  دارویی آن از بین می رود و یا خاصیت اولیه را ندارد و کمترین ارزش دارویی را دارد ولی متاسفانه تاکنون وجود تجاری عصاره به این شکل  صورت می گیرد.

 2- در تهیه عصاره که به طور طبیعی در مرحله برداشت برگ صورت می گیرد به اینگونه که هنگام جدا کردن برگ ازبوته مقدار11 الی 15 قطره که حاوی مقدارقابل توجهی انواع مواد دارویی خصوصا خانواده آنترا کینونها می باشد ازبرگ چکیده می شود وبا قراردادن برگ درظرف مخصوص می توان عصاره مایع که 50%آن آب و50% آن را مواد دارویی تشکیل می دهد جمع آوری کرد و پس ازگذراندن از صافی وجدا کردن آب موجود درآن عصاره طبیعی را بدست آورد، جدا کردن آب از عصاره  طبیعی  بسیار ساده می باشد که در مقدار کم با ریختن آن در سطح صاف و قراردادن آن مقابل  خورشید آب آن بخار می شود و روش با  دستگاه  نیز می توان به تهیه   دستگاهی که بتواند 40 الی 45  درجه حرارت را به مواد انتقال دهد آب را از مواد  جدا کرده وعصاره بسیارسالم بدست آورد که به آن عصاره آلوئه وراء می گویند.

+ نوشته شده در  89/10/17ساعت 20:49  توسط   |  نظر بدهید


چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 11:59 عصر

ساخت بنر . لوگو و لینک باکس رایگان

تجویز آن توسط حکما واطباء و عطاران و جلوگیری  آن توسط  طرفداران استفاده از داروهای شیمیایی وکنار زدن تجویز کنندگان وعطاران و در بعضی از کشورها من جمله ایران وهمچنین برخورد قاطع با آنان ونیز دوباره جان گرفتن طب سنتی در دنیا  و خصوصا  در ایران و دلیل استقبال دنیا از گیاهان  دارویی و فاصله گرفتن علم  پزشکی ازاستفاده ازگیاهان دارویی و چگونگی  استفاده از آنها درایران ودنیا و اینکه عطاران و پزشکان سنتی چقدر مصونیت در نسخه پیچیدن دارند وآیا همانند پزشک علم نوین این اجازه را دارند که بگویند فلان داروی گیاهی برای فلان مریض خوب است یا خیر و اگربه این کثرت در دنیا طبابت می کنند براساس مجوزهای  قانونی است به صرف داشتن پروانه کسب فروش گیاهان دارویی و عطاری فعالیت می کنند و مجوزی در خصوص طبابت دارند یا ندارند و اصلاً آیا  قانونی بر علیه  طب سنتی در دنیا وجود دارد یا خیر. جواب این سوال ها شرکت فرهیختگان را در ادامه کار مطمئن می کند. 

منبع:http://ftcarshedi.blogfa.com


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ